Welkom text

Thailand 2019.

Op zaterdag 26 januari vertrokken mijn vismaat Marcel en ik ’s avonds via Amsterdam en Moskou naar Phuket in Thailand. We zullen de komende week te gast zijn bij Exoting Fishing Thailand in Phangnga. Een groot meer waar giganten zijn uitgezet en wat wordt gerund door Mike Bailey, een bekende onder de facebookers en you tube kijkers naar grote vissen.

Door het tijdsverschil hopen we de 27e ’s avonds op plaats van bestemming aan te komen, zodat we de 28e kunnen gaan vissen. Ons doel is een leuke tijd te hebben en diverse varianten te vangen, het liefst heel grote Arapaima”s en Mekong Meervallen.
Twee jaar geleden zijn we al eens in Thailand wezen vissen. Maar dit was in een ander deel van Thailand bij Jurassic Mountain Resort & Fishing Park , in  Cha-am. We vlogen toen naar Bangkok en nu naar Pukhet. Twee jaar gekeden  hebben we mooie  Arapaima’s, en o.a. roodstaartmeervallen gevangen. Dat smaakte zeker naar meer, maar het is toch uitdagender om weer een ander water te proberen.
We arriveerden in Phuket om kwart voor 9 ’s avonds,  met transfer was het half 11 voor we op plaats van bestemming arriveerden.; en door het tijdsverschil van zo’n 6 uur zit de 1e dag er al op. Daarom hebben we een dagje bijgeboekt, want we willen 7 visdagen! Tenslotte ligt ons viswater niet om de hoek toch!? Het is hier warm, misschien zelfs te warm met 33 graden; we zijn goed voorbereid qua zonnenbrand, en anti-insektspray (Deet) en vooral ’s avonds zijn de muggen hinderlijk weten we nog van ons eerdere bezoek aan Cha-am.
Maandag de 28,e  onze eerste visdag . Na overleg met gids Pou kozen we voor stek 12, een plek waar niet de meeste vissen (redtails) zaten, maar wel de meeste afwisseling. Even de stek verkennen en kijken hoe Pou zijn aas bevestigde. Bodemvissen met meestal sardineachtige aasvisjes. Of grote leemballen met rijst en dobber. die je superver kan werpen. Pellets worden afgezworen. Ze zijn er slecht te verkrijgen, en ze willen deze oliebommetjes niet meer aan hun vissen voeren!? Voor de basins met reserve vissen en opfok worden wel drijvende pellets gebruikt.

De eerste vangst was een Amazon Redtail van 30 pond voor Marcel. Aan de haak met vis. Daarna ving ik nog een Siamese Karper van 40 pond  . Deze flinke karper met zijn bolle oogjes was nog niet uitgevochten en ik kon hem met moeite houden tot de foto genomen was. Ook  ving Marcel een supervis: Arapaima van 240 pond!! Hier zijn we voor gekomen.

De 2e dag hebben we 4 vissen gevangen: 3 amazon redtails van ieder 30 pond en Ik had er een Asian Redtail bij van 40 ponds

Dag 3 bracht een Clown Feather Back  van 3 kg voor Marcel  Ik had een crab-fish boilie aan de haak, die we gedipt hadden in mijn meegebrachte Carpzoom PredatorZ Catfish Dip en dat betaalde zich uit in een Arapaima van 180 pond!! Nou hier was ik dus reuze mee in mijn sas; echter een Mekong meerval willen Marcel en ik ook graag vangen, maar het is zo jammer dat de vis matig hapt. Deze 2 vissen op dag drie voor 11 uur vissen met 2 man…….maar daarom heet het ook vissen en niet vangen hë!

Trouwens Arapaima steak is geweldig lekker!!  De hele catering is fantastisch.  En dat is maar goed ook, want het dichtstbijzijnde dorpje/ winkeltje is een half uur rijden.

Het is alweer dag 4,  31 januari en weer werken uit de naad en zitten we ons in het zweet, maar goed, voor de Mix is het leuk: Beide vangen we een Albino Pacu, ik een van 3 kg en Marcel een kilootje meer: 4 kg

Inmiddels is het februari,  dag 5. Nieuwe maand, nieuwe kansen? Ja hoor ik start met het vangen van een Alligator Car van 10 kg; de vis floept bijna weg, dus vang ik hem met m’n blote handen, wat gelukkig goed afloopt.( Er lagen handschoenen, maar dat leek me niet leuk op de foto, dus had ik die weer uitgetrokken). Men is van mij gewend dat ik bijna altijd wel een wondje oploop, meestal aan m’n voeten. Nu had ik een scherpe vin van een spartelende Redtail, die een flinke kras in m’n arm maakte. Maar ik ben het gewend en zolang het niet gaat ontsteken is er niks aan de hand. Marcel wist er die dag nog een grote Pacu uit te vissen, en deze woog maar liefst 10 kg.
Later ving ik nog een Amazon Redtail van 30 kg en Marcel een Chao Phraya Catfish van 40 Kg, al met al een zeer geslaagde visdag.

Inmiddels zijn we aangekomen bij de voorlaatste visdag en we weten dat het inmiddels niet meer gaat om kwantiteit maar  om kwaliteit. Eerste vis die ik die dag heb is weer een Amazon Redtail van 30 kg; het blijft een magnifiek mooie vis; de tweede die ik ving is een Siamese Carp van 25 kg. De 1e met stukje vis en de 2e met een leembal.
Marcel ving die dag ook een Alligator Gar, net als de mijne ook met een gewicht van 10 kilo.
Dan komen we alweer bij de laatste dag:  een zeer taaie dag met slechts 1 vis, gevangen op de boilie, een een  een ……….hele Asian Redtail van 2kg.  Slechts 19 vissen voor 7x2x11= 154 uur vissen. Ja da’s niet veel maar meer zit er niet in. De vangsten hielden, ook op andere plekken, niet over, maar wat we vingen was allemaal heel divers en prachtig!

Inmiddels heb ik over andere plekken in Thailand gehoord; mogelijk  dat dat de volgende visbestemming wordt. Wij beiden hebben er nu al weer zin in!  Visgroet van Marcel & Theo.

Voor foto's kijk bij Theo foto albums!

Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.